A tavalyi évben kezdődő IFRS projekt első, kimagaslóan fontos mérföldköve a napokban sikeresen lezárult
A korábban már részletesen bemutatott IFRS előírásoknak való megfelelőség előzményeiről, bővebben a következő hivatkozásra kattintva olvashat.
Az R&R Software és a Garantiqa Zrt közti szakmai együttműködés egészen a kétezres évek elejére nyúlik vissza, amikor az R&R Software szakemberei bevezették a VERK vállalatirányítási rendszerének pénzügyi és számviteli komponenseit, amelyek a garancia ügyviteli rendszerrel integráltan működnek. Azóta számos verzióváltáson esett át, és újabb komponensekkel is bővült a bevezetett megoldás.
A Garantiqa Zrt-re is kiterjesztett 639/2014. (XI. 14.) Korm. határozat értelmében a szervezetnek szigorúbb, az IFRS (International Financial Reporting Standards) számviteli sztenderdeknek, értelmezéseknek és keretelveknek megfelelő rendszert szükséges bevezetnie. A Garantiqa a meglévő VERK vállalatirányítási rendszer kiegészítése és fejlesztése mellett döntött. Ezen módosításokon az R&R Software munkatársai a tavalyi év augusztusában kezdtek el dolgozni. Az első és egyik legfontosabb szakasz – a megújult, IFRS-nek megfelelő VERK tárgyi eszköz komponens – elkészült, annak eredménytermékét az R&R Software átadta.
A megújult VERK tárgyi eszköz komponens legjelentősebb funkciói közé sorolható a vagyonelemek és az azokhoz kapcsolódó törzsadatok karbantartásának módja, a vagyonelemek adatainak változását reprezentáló mozgások kezelése, a főkönyv felé történő feladása, a jelentéskészítés, illetve lekérdezések végrehajtása.
A képen az új vagyonelem létrehozásához szükséges funkciót láthatjuk.
A Garantiqa Zrt. IFRS megfelelőségének elérést célzó projekt 2017 második felében is folytatódik.
Az R&R Software termékei és szolgáltatásai már korábban is számos alkalommal feleltek meg pénzügyi szolgáltató tevékenységet végző vállalatok és szervezetek szigorú előírásainak és igényeinek: