FusionR CRM SFA és egyedi mobilitás-megoldások iOS platformon
2021-10-05

Az R&R Software digitális megoldásai válaszolnak a víziközmű-szolgáltatók hatékonysági kihívásaira

A szeptember végén megrendezett MaVíz Országos Víziközmű Konferencián elhangzottak igazolják az informatikai fejlesztések szükségességét

Az idén ismét személyesen megrendezett Országos Víziközmű Konferencia – a hazai víziközmű-ágazat legnagyobb rendezvénye – többszáz résztvevőt vonzott Egerbe. A két napos rendezvényen számos szakmai előadáson volt lehetőség részt venni, amit az R&R Software, mint a MaVíz Vízipari tagozat tagja tett meg. Mint az ágazat részére közel 20 éve digitalizációs megoldásokat kínáló, meghatározó hazai szereplő, az R&R Software kutatási-fejlesztési tevékenységében fokozottan figyelembe veszi az ágazati prioritásokat, és kiemelten kezeli az azoknak megfelelő digitális megoldások létrehozását, piacra vitelét.

A hazai vízközmű-szolgáltatói piacot – a Konferencián elhangzottak tanúsága szerint is – drasztikusan növekvő költségek, a fejlesztésre egyre szűkebben rendelkezésre álló források, továbbá fokozódó szakemberhiány jellemzik. A fenntartható víziközmű-szolgáltatás zálogát így a veszteségeket csökkentő, és közműszolgáltatói működés hatékonyságát jelentősen növelő digitális megoldások jelentik. A digitalizált folyamatok elősegítik az ügymenet, a fogyasztói kapcsolatok és műszaki irányítás hatékonyabbá tételét, emellett támogatják a működés és szolgáltatás felügyeletét. A működés digitalizálása révén csökkenthető a működtetéshez szükséges humán kapacitás, a feldolgozásokra, rögzítésekre fordított idő felszabadítható, ezzel a hatékonyság növelhető.

Piacelemző és -kutató cégek (pl. Accenture, Black & Veatch) szerint már 2025-re a “data driven”, azaz adatvezérelt informatikai rendszerek és eszközök fogják meghatározni a világ közműszolgáltatói fejlesztéseinek piacát, beleértve a vízközmű-szolgáltatókét. E fejlesztések a jelenleg túlnyomórészt jellemző reaktív működést a proaktív működés felé mozdítják, és nagymértékben képesek növelni a közműszolgáltatók fenntarthatóságát, működési hatékonyságát.

Az R&R Software fenti célokat megvalósító digitális fejlesztései a gazdaságirányítás és a műszaki irányítás területén is kínálnak innovatív lehetőségeket. 

Vállalat- és gazdálkodás-irányítás

Az R&R Software FusionR Utility megoldása egységes informatikai rendszerben nyújt iparág és ágazat specifikus vállalatirányítási, ügyfélkapcsolat-kezelési, tömeges számlázási, valamint bevétel-biztosítási és követeléskezelési funkciókat a víziközmű-szolgáltatók részére.

Vállalati mobilitás: területi munka támogatása

Az R&R Software FusionR Utility Mobile okostelefonokon és tablet készüléken futó, mérőállás-leolvasást támogató alkalmazás. A FusionR Utility Mobile szoftver a korábban használt, nagy bekerülési költségű ipari PDA készülékekhez képest a mérőállás leolvasási funkciókat jobb felhasználói élménnyel, kényelmes adatrögzítéssel, adatérték kiválasztással, szövegbevitel lehetőségével, fényképezéssel, GPS koordináta rögzítéssel, távszinkronizálással és további kliens és szerver oldali funkciókkal valósítja meg jelentősen alacsonyabb árú, pl.: Android operációs rendszert alkalmazó mobil eszközök segítségével.

A FusionR Utility Mobile alkalmazás funkciói kiterjeszthetők a közműszolgáltató vállalatok további területi munkavégzésének támogatására is, úgymint: mérőcsere, munkalap-kezelés, leltár.

Online ügyfélszolgálat

Az R&R Software FusionR CSC (Customer Self-Care – online ügyfélszolgálat) az R&R Software FusionR Utility ügyfélszolgálati- és számlázási rendszerének kiegészítője. A FusionR CSC célja, hogy a közműszolgáltató vállalatok ügyfelei számára lehetővé tegye kiemelt ügyfélszolgálati szolgáltatások – pl. számlák megtekintése és kiegyenlítése, mérőállások bejelentése – számítógép, okostelefon, tabletek segítségével történő elérését, igénybevételét.

A FusionR CSC egységes webes felületen és mobil applikációban elérhető, korszerű, felhasználó barát szolgáltatás, mely növeli a felhasználói elégedettséget, hajlandóságot az elektronikus ügyintézésre, így a közműszolgáltató vállalatok számára az ügyfélszolgálati költségek a digitális adatszolgáltatás, igénybejelentés és ügyintézés révén jelentősen csökkennek.

E-számla

A FusionR Utility rendszer a közüzemi elektronikus számlák előállításával, elektronikus továbbításával korszerű elszámolási lehetőséget biztosít a víziközmű-szolgáltatók felhasználói részére.

A FusionR Utility rendszer az általa előállított elektronikus számlát időbélyeggel, digitális aláírás formájában tanúsítvánnyal ellátva közvetlenül a rendszerből elektronikus úton (e-mailben) továbbítja a felhasználók részére. Az így előállított elektronikus számlák az online ügyfélszolgálat számára is elérhetők. Az elektronikus számlakép megtekinthető a FusionR rendszerben, visszamenőlegesen, idő korlátozás nélkül is elérhető, külön díj fizetés nélkül.

A FusionR Utility elektronikus számla további előnye, hogy jelentős megtakarítás érhető el a külső nyomda, illetve külső e-számla szolgáltatók által előállított e-számlák költségéhez viszonyítva, így a beruházás rövid futamidővel megtérül.

Okos Közmű (IoT, felügyelet, veszteség-csökkentés)

Az R&R Software Okos Közmű megoldáscsomagja vízközmű-szolgáltatók üzleti és műszaki területei adatforrásaiból, mérési pontojairól gyűjtött adatok feldolgozásán és elemzésén alapul, illetve ezeket felhasználó döntéstámogatási szolgáltatásokat nyújt. 

Az R&R Software Okos Közmű megoldáscsomagjának segítségével lehetővé válik:

  1. A szolgáltatást nyújtó infrastruktúra-komponensek teljesítményének optimalizálása: nem tervezett karbantartások, veszteségek, szennyezések minimalizálása.
  2. Valós idejű monitorozás és “üzleti intelligencia”: működési hatékonyság növelése, távfelügyeletet megvalósító szenzorok, mérők, és az ezekből származó adatok elemzése nyomán.
  3. “Okos infrastruktúra” gyakorlatok alkalmazása: Internet of Things (IoT) technológiák segítségével feltérképezhetők a fogyasztói igények, a termelés és az elosztás optimalizálható.
  4. Veszteségek csökkentése: a műszaki hibák, szabálytalan vagy jogosulatlan bekötések kapcsán keletkező hiányok felderítése.
  5. Az elosztóhálózat-modernizálás alapjainak megteremtése: a fogyasztási szokások és az üzemvitel pontosabb ismerete lehetővé teszi pl. az alternatív energiaforrások hatékony alkalmazását a szolgáltatásban.