Az R&R Software önálló, és termékeibe épített eszközökkel is támogatja az EKAER adminisztráció automatizálását, egyszerűsítését.
A 2015. január 1-jétől életbe lépett, majd 2015. március 1-jétől éles üzembe állított Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER) alapvető célja a jogkövető piaci szereplők pozíciójának erősítése, az áruforgalom átláthatóságának növelése, a gyakran emberi egészséget veszélyeztető élelmiszerekkel kapcsolatos visszaélések kizárása és nem utolsó sorban az adóelkerülők kiszűrése. A jelenlegi szabályozás szerint az Európai Unió más tagállamából Magyarországra, Magyarországról külföldre, továbbá belföldön belül is csak EKAER azonosító birtokában lehet fuvarozni útdíj-köteles járművel. Az EKAER azonosítót az exportáló feladónak, import terméknél a magyar címzettnek, belföldi fuvarozásnál pedig szintén a feladónak kell megkérnie.
A rendszer eddigi pár hónapos működése kapcsán szerzett fontos tapasztalat, hogy az új jogszabályi előírások betartása jelentős többletadminisztrációt és/vagy informatikai fejlesztési beruházást jelent az érintett vállalkozásoknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal korszerű, interneten keresztül elérhető űrlapot biztosít az EKAER bejelentési kötelezettség teljesítéséhez, azonban ennek használata időigényes azon vállalkozások számára, amelyeknek naponta többször kell fuvart bejelenteni, ugyanis az EKAER azonosító igényléshez szükséges adatok rögzítését egyenként, manuálisan kell végrehajtani.
A portálon történő kézi adatbevitel kiváltására az NAV több lehetőséget is biztosít (xml fájlfeltöltés a portálon, gép-gép kommunikációt támogató szolgáltatás), ezek azonban összetett struktúrájuk és működésük miatt önmagukban nem biztos, hogy megkönnyítik az adminisztrációs terhek csökkentését, illetve az automatizált megoldások irányába való elmozdulást.
Az R&R Software e problémákat hidalja át saját fejlesztésű, felhő alapú szolgáltatásként igénybe vehető EKAER megoldásával, amely:
– Egyszerű adatkommunikációs lehetőségeket kínál a vállalkozás meglévő informatikai rendszere és az EKAER szolgáltatás között, így bevezetése nem igényel jelentős informatikai fejlesztést a vállalkozás részéről.
– Áttekinthető, logikus és felhasználóbarát felületeken biztosít lehetőséget az EKAER csomagok összeállítására, azok kiegészítő adatokkal való ellátására, illetve az EKAER azonosító igénylésére és véglegesítésére.
– Kétirányú kommunikációt biztosít a NAV rendszerével, lehetővé téve a teljes körű adatellenőrzést a végleges küldés előtt.
– Tartalmazza a jogszabályok követését az informatikai rendszerben.
– Munkafolyamat (workflow) szemléletű.
Az R&R Software felhő alapú EKAER megoldása az R&R Software saját fejlesztésű VERK/400 és FusionR üzleti alkalmazásainak opcionális, kiegészítő részeként érhető el.