A Prímaenergia Zrt. olyan integrált vállalatirányítási megoldást keresett, amely növeli a digitalizáció mértékét és színvonalát, ezáltal a működési hatékonyságot.
A Prímaenergia Zrt. (korábban Prímagáz Hungária Zrt.) a cseppfolyós propán és bután gázkeverék (PB-gáz), valamint a tiszta propán legnagyobb magyarországi kiskereskedelmi forgalmazója. A cég 1992-ben kezdte meg működését hazánkban. A Prímaenergia Zrt. tevékenységi területe kiterjed a palackos, tartályos, motorikus és autógázok viszonteladói és végfelhasználói ellátására, kereskedelmére. A PB-gázt a háztartási, az ipari, és a mezőgazdasági felhasználók többféle célra alkalmazzák, így elsősorban főzésre, fűtésre, illetve motorok üzemanyagaként, mezőgazdasági és technológiai célokra. A tartályos felhasználók egy része az úgynevezett „falugáz tartályparkokhoz” (településellátás) csatlakozó vezetékhálózatokról kap ellátást.
A cég nettó árbevétele az elmúlt években meghaladta a 22 milliárd forintot.
A Prímaenergia Zrt. részére az R&R Software 2001-ben vezette be a VERK/400 integrált vállalat- és termelésirányítási rendszert, amelyet a rákövetkezendő években olyan további sikeres együttműködések követtek, mint például az Oracle Hyperion alapú jelentéskészítő rendszer illesztése a VERK/400 ERP rendszerhez, vagy az R&R Software FusionR EDM elektronikus dokumentum- és számlakezelő rendszer 2012-ben, valamint a VERK TRS mobil Kereskedelmi Járat Rendszer szállítása 2018-ban.
2011-ben a Prímaenergia akkori holland anyavállalatának konszolidációs törekvései eredményeként a Prímaenergia Zrt. globális ERP megoldás használatára tért át. 2015-ben újra magyar tulajdonba került a vállalat és ERP rendszerének korszerűsítése. A vállalati folyamatok digitalizációjának kiterjesztése céljából átfogó követelményekre alapozott informatikai beszerzést indított el a cég. A versenyeljárás 2020-ban kezdődött, és több körben zajlott. Az R&R Software VERK üzletágának szakemberei a részletes igényfelmérések alapján megtervezték a VERK v6 ERP rendszer testreszabási és bevezetési feladatait, ami alapján az R&R Software fix díjas ajánlatot tudott tenni. A több, mint 1 éves kiválasztási folyamat eredményeként 2021-ben, azaz 20 évvel a korábbi sikeres bevezetést követően, ismét az R&R Software vállalatirányítási rendszerét, annak legújabb VERK v6 verzióját választotta a Prímenergia. A kiválasztás folyamata során döntő érvként szolgált a korábbi R&R Software megoldásokkal, és a VERK üzletággal szerzett pozitív tapasztalat, továbbá a költséghatékony, teljes körű integrált vállalatirányítási megoldás, amely növeli a digitalizáció mértékét és színvonalát, ezáltal a működési hatékonyságot.
Az R&R Software a VERK v6 vállalatirányítási rendszerhez a kiszolgáló infrastruktúrát saját erőforrásaiból, felhőszolgáltatás keretében (*PaaS) szállítja, melyhez georedundáns tartalék környezetet (DR site) biztosít. A projekt keretében az R&R Software a VERK v6 ERP rendszert a Prímaenergia több saját és harmadik fél által üzemeltetett rendszerével integrálja. A vállalatirányítási rendszerek esetében általánosnak számító pénzügy-számvitel, készletgazdálkodás, termelés, kereskedelem, logisztika, értékesítés testreszabási igények mellett több iparág specifikus és azon belül is Prímaenergia specifikus megoldás kialakítása szükséges, úgymint adó- és jövedéki termékek kezelése és kapcsolódó bevallások teljesítése, kampánykezelés, lakossági rezsicsökkentés törvényi előírásainak teljesítése, Prímaenergia saját és fogyasztói tulajdonban lévő műszaki eszközök nyilvántartása.
Kiemelt szerepe van a VERK v6 ERP-be integrált „falugáz” gázellátást támogató egyedi megoldásnak. Mivel számos olyan település van az országban, ahol a vezetékes földgázellátás nem valósulhat meg, részükre továbbra is a Prímaenergia kínál energiaellátási lehetőséget vezetékes propángázellátó rendszerrel, így a VERK v6 ERP rendszernek teljesíteni kell a közüzemi szolgáltatókra vonatkozó feltételeket, melyben az R&R Software meglévő közüzemi szolgáltatói referenciái révén jelentős tapasztalattal rendelkezik.
A felsorolt funkcionalitásokat a VERK v6 ERP bevezetést követően is kiegészítik az R&R Software testre szabott vállalati megoldásai: A VERK v6 TRS rendszer, mely a mobilitást biztosítja Android alapú járatkezeléssel és helyszíni bizonylatolással, valamint az elektronikus dokumentumkezelést és elosztást támogató FusionR EDM dokumentumkezelő rendszer. A projektet körülbelül 70 „emberhónapnyi” munkából fogja megvalósítani az R&R Software, jelenleg a projekt részlet
*PaaS: Platform as a Service – platformszolgáltatás, teljes körű fejlesztési és üzembe helyezési környezet a felhőben, ami biztonságos internetkapcsolaton keresztül érhető el.